Axxo Cezary Bogusławski jest właścicielem sklepu internetowego axxo.pl oraz oficjalnym dystrybutorem sprzętu Axxo, Rig, Spirit Fitness, Xterra Fitness na terenie Polski. Nie prowadzimy sklepów internetowych pod adresami innymi niż https://axxo.pl
Axxo, ul. Opoczyńska 24, Tomaszów Maz.,97-200, Woj. Łódzkie, NIP PL773-229-31-00, REGON: 101319309, BDO: 000624959, bok@axxo.pl, tel.(+48) 732 728 407. Konto bankowe: Axxo, PL 08 1050 1025 1000 0090 9730 7129, ING Bank Śląski, SWIFT: INGBPLPW.
Axxo to sklep specjalistyczny zajmujący się sprzedażą i doradztwem w dziedzinie sprzętu fitness do użytku domowego i komercyjnego. Od 2011r. wyposażamy domowe siłownie, kluby i instytucje.
Misja. Każda firma ma w DNA część genów swoich założycieli. Wierzę, że tak też jest w Axxo gdzie staram się proponować klientom taki sprzęt, którego sam używam i taki, jaki chciałbym mieć w swojej siłowni. Cel na rok 2019 to propagowanie wiedzy w dziedzinie sprzętu fitness, promowanie rzetelnych marek i produktów, z uczciwym opisem technicznym, serwisem i dostępnością części zamiennych. Zachęcanie do produktów, które będą służyć jak najdłużej i nie mają zaplanowanego, przyspieszonego zużycia.
W miejscu, gdzie wszyscy piszą to samo - że są entuzjastami sportu prowadzą biznes przede wszystkim z pasji i poczucia misji, a nie chęci zarabiania pieniędzy pozwalam sobie przekierować na największy blog o sprzęcie fitness w Polsce https://www.orbitrekguru.com/
Polityka cenowa - najlepsze ceny w Europie. Znaczna większość towaru trafia do nas bezpośrednio z fabryk, nie od dystrybutorów, lecz z prawdziwych miejsc, gdzie faktycznie sprzęt się wytwarza. Centralna dystrybucja z pominięciem wszystkich pośredników i zbędnych kosztów pozwala na utrzymanie najniższych możliwych cen. Droga towaru od producenta do konsumenta w sklepie Axxo jest bardzo krótka:
Fabryka -> Magazyny Axxo -> Klient
Kupując w innych sklepach, towar pokonuje dłuższą drogę, przechodzi przez ręce pośredników, którzy narzucają swoją marżę. Zazwyczaj odbywa się to tak:
Fabryka -> Europejski Dystrybutor -> Polski Dystrybutor -> Sklep -> Portal Aukcyjny -> Klient
Popularny, model sprzedaży pozwala na współpracę z dużą ilością sklepów, ale znacznie podnosi ostateczny koszt towaru. Każdy z pośredników narzuca od 20% do 40% marży. Marża Portalu Aukcyjnego to 4% - 8%. To sprawia, że towar fabrycznie kosztujący 1000zł, ostatecznie kosztuje ponad 2000zł.
Zakładając, że każdy z pośredników płaci podatki, ponosi koszty transportu oraz magazynowania możemy dojść do następującego, uproszczonego kosztu towaru u Europejskiego Dystrybutora:
Dla produktu, który kosztuje w fabryce 1000zł
- Transport do Europy - 10%
- Cło - 3%
- Vat - 23%
- Marża - 25%
1000+10%+3%+23%+25%=1740zł - tyle kosztuje towar u Europejskiego Dystrybutora. Polski dystrybutor zarabia 25%, co daje 2180zł. Sklep z którego klient kupuje towar zarabia kolejne 25%, co daje razem 2720zł za towar, który w fabryce kosztował 1000zł.
Koszty poniesione przez pośredników: jeśli towar był kupiony przez portal aukcyjny, to portal zarobił 4-8%. Tu warto zauważyć, że coraz częściej towar poza portalem aukcyjnym jest po prostu tańszy. Koszt Rat 0% jest oczywiście poniesiony przez sklep i został uwzględniony w cenie, więc ostatecznie koszt ponosi go klient. Jest to ok 4-8%. Jeśli użyto szybkich płatności to obsługa kosztowała 1-2%. Koszty magazynowe to ok 1-2%. Transport do klienta 2-10%.
Jeśli produkt był promowany, to promocja kosztowała 1-10%, podobnie z marketingiem na FB, Instagramie, SEO, Youtube, lokowaniu produktu w innych mediach itd. Do tego dochodzi drukowanie ulotek, katalogów, opłacenie przedstawicieli handlowych, utrzymanie salonów sprzedaży i serwisu.
Warto zauważyć, że klienci Axxo oszczędzają, ale pośrednicy i inne sklepy na tym tracą swój potencjalny zarobek. Nie prowadzimy sprzedaży hurtowej, polegającej na sprzedawaniu w celu dalszej odsprzedaży. Nie współpracujemy z wieloma firmami z branży przez co konkurencja nie darzy nas największą sympatią.
-Cezary Bogusławski